Twingly statistik

måndag 26 november 2007

Dags att bita ihop och dra till jobbet igen

Så är min långledighet obönhörligt över. Fast jag kan tänka mig tusen saker att ta mig an här hemma, är det bara att bita ihop, sätta sig i bilen och i den pinande blåsten som viner över Sydskåne, och dra iväg till min arbetsplats.
Och vad är då skillnaden i mitt liv, förutom att jag blivit några dagar äldre, sedan jag åkte hem från senaste arbetspasset?
Jo, jag har fått mina tänder undersökta och tandstensbefriade av min tandläkare och jag fått vinterdäck på bilen. Dessutom dammsög jag större delen av min lägenhet i går och hade ett litet samtal med ordföranden i min bostadsrättsförening.
Och jag har umgåtts med goda vänner och haft det trevligt i deras sällskap.
Inget revolutionerande, men alltid något, som fan sade.
Och om fyra veckor är det julafton.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du plats för en dammsugare?
Concrete Kid

Jah Hollis sa...

Ja, i städskåpet.
Det blir värre när man ska ta ut den och manövrera den i lägenheten. :-)