Twingly statistik

fredag 9 november 2007

Inget kul att vara den ständiga tvåan


Nu, när det snart är dags att gå och lägga sig, börjar jag känna mig som en människa igen. Jag skyller dagens sega tillstånd på gårkvällens quizomgång som blev både långvarig och rätt blöt.
En viss BT har återvänt från sjön och ville så gärna bjuda oss i kvällens quizlag på tequila efter avslutad tävling och vi tackade inte nej.
Vi behövde det väl efter att ha kommit på andra plats, för vilken gång i ordningen i år vet jag inte. Inte hjälpte det att vi slog Spitfire Psychopaths, som nästan abonnerat på förstaplatsen en tid nu, när regerande mästarna General No Legs gjorde ett ryck och kom en och en halv poäng före oss.
Nej, kul är det inte att vara den ständiga tvåan
Fast att sedan dränka sorgen ännu mer med whisky och öl hemma hos BT var kanske överkurs.
Jag får väl skylla mig själv.
Jag har i alla fall tvättat och ska avsluta denna sega novemberdag med att ge mig ner i tvättstugan och hämta upp tvätt som förhoppningsvis har torkat nu.
Så har i alla fall något vettigt blivit gjort.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Thomas O. sa...

ABBA:s bästa låt, om du frågar mig. Ett melodiskt möte mellan Chopin och Mozart, ungefär.

Jah Hollis sa...

Jag har aldrig varit någon stor Abba-fan, men dom kunde konsten att göra tidlösa melodier. Och dom hade ett sound som man känner igen direkt.
Och när man kommer utomlands någonstans och ser mängder av folk dansa till Abba-musik på någon klubb eller något diskotek, inser man hur stora dom var (är).
Och så har dom varit på omslaget till Mojo.
Bara det!