Twingly statistik

fredag 29 juni 2007

Det kryper i mig av annonsen med myrorna

Varje gång man går in på DN:s webb nu möts man av en massa krypande och krälande svart(?)myror. Det är en annons för Svensk Fastighetsförmedling där man använder greppet med myrorna.
De ränner runt över webbsidan på det där viset som myror gör och då och då stannar ett par av dem till och "pratar" om bostäder och liknanade.
Inte för att jag lider av direkta fobier för myror (jodå den typen finns), men jag får lite "creeps" av de här insekterna som krälar runt på min skärm. Jag vet inte om detta grepp är så lyckat från annonsörens sida.
Skulle tro att det är betydlig fler än jag som tycker myror (framför allt i för stor mängd) kan vara lite, eller väldigt, läbbiga.
Tänk på de där skräckhistorierna man hört om folk som begravts levande i myrstackar.
Urk!

Jah Hollis

Inga kommentarer: