Twingly statistik

torsdag 28 juni 2007

Har det blivit accepterat att fuska, eller?

Det var quizafton i kväll, och lite seg efter gårkvällen i Köpenhamn anslöt jag aningen försenad. Men där fanns folk som kunde sina saker, och jag bidrog möjligen med någon enstaka poäng när jag väl var på plats.
Vid genomräkningen hamnade vi på samma poäng som Spitfire Psychopaths (som hade med sig ett ex av Springsteens 30-årsutgåva av Born to Run som talisman), men två lag hamnade en halv poäng över oss och fick slåss om vinsten i tie break.
Inte för att jag tror att något av lagen fuskade, vi (eller de hedervärda psykopaterna) kunde lika gärna vunnit om vi zickat i stället för att zackat vid något tillfälle, men det slår mig alltid hur enkelt det är om man är lagd åt det hållet.
Ta en rökpaus, gå ut och blossa samtidigt som du ringer någon vän och får svar på några frågor du inte klarat.
Fiffel och båg är väl accepterat i den stora världen nu.
Så varför inte fuska till sig vinsten i en vanlig sketen frågetävling?

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jah Hollis sa...

Till den som eventuellt undrar varför kommentaren ovan är borta: Det var reklam för någon widget jag inte är intresserad av. Reklamen kommer man visst inte undan någonstans.