Twingly statistik

lördag 9 juni 2007

Espresso House är kafévärldens Dolly

Läste just att en av de mer udda skapelserna i Malmös restaurangvärld har lagt ner verksamheten. Röda kran vid Lilla Torg har sålts till, gäsp, Espresso House.
Jag kan förstå att det är knepigt att driva restaurang i liten skala utan en finansiär som backar upp, men det känns trist när likriktningen blir för stor.
Nu får vi alltså ännu ett klonat kafé i Malmö, och hur kul är egentligen det?
Kafévärldens Dolly ska se till att vi känner oss trygga och kan få samma saker serverade vart vi än kommer.
Vad blir nästa steg? Någon stor pubkedja eller barkedja? Jag tyckte mig se tendenserna i London när jag var där senast. Många av pubarna hade exakt samma meny även om själva lokalerna inte var helt klonade.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Frukostflingan sa...

Ja visst är det trist med alla dessa själlösa ställen.

Jah Hollis sa...

Espresso House är väl kanske inte det värsta exemplet, men det är synd när det blir likriktning och all konkurrens trängs undan.

Ankan sa...

Hellre en pubkedja än en kaffekedja. Även om jag dricker mycket av båda (kaffe/öl)så dricker jag sällan java på lokal.