Twingly statistik

onsdag 27 juni 2007

...och så blev det en och annan tequila

Konserten med The Hold Steady i Köpenhamn i går blev en rock´n´rollupplevelse på mer än ett sätt. Själva lokalen gjorde att man raskt kom i stämning och det låg förväntan i luften innan bandet skulle in på scenen.
Så jag och min gode vän BT inmundigade en och annan öl från den strategiskt placerade baren, och därtill blev det ett antal shots tequila, med citron och grovt salt och hela proceduren.
Allltihop hade en sådan stämningshöjande verkan på oss att vi efter det sista extranumret kastade oss i en taxi och for till nästa ställe. Mer öl, mer tequila och man kände sig ungefär så här.
I röran innne på huvudbangården i Köpenhamn, i väntan på ett tåg framåt nattkröken, tappade vi dessutom bort varandra och kom hem till Malmö så att säga var och en för sig.
Men roligt hade vi.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Lillebror sa...

Av bitter erfarenhet vet jag att tequila kräver sin tribut. Endast ett förhärdat sinne kan förstå att uppskatta den. Nu umgås jag hellre med den ljuva Maria Juanita än lyssnar till locktonerna från den depraverade Marguerita.

Jah Hollis sa...

En av oss fick i alla fall betala ett högt pris om jag tolkade saker och ting rätt. Och det var inte jag. :-)

Ankan sa...

Jag fördrack mig på tequila för ca tio år sedan. På en Ålandsbåt. Tokfördrack...
Har väl dragit i mig max en handfull "klassiska" tequilashots efter det.

Jah Hollis sa...

A: Jag har svårt för Southern Comfort efter en liknande upplevelse för länge sedan.