Twingly statistik

fredag 1 juni 2007

It was fourty years ago today...

I kväll går ni som är lediga, jag måste jobba, ut och firar att det 40 år sedan The Beatles släppte skivan som slog världen med häpnad: Sgt Pepper´s Lonely Hearts Club Band.
Sprid lite gammal hederlig kärlek runt er och sjung tillsammans With A Little Help From My Friends och alla de andra låtarna som definierar vad som är en klassisk pop/rockplatta.
Tidigt en morgon när allt var klart inför utgivningen lär The Beatles ha spelat skivan högt ut genom en fönster någonstans i, var det, Chelsea i London. Tonerna måste ha varit som en uppenbarelse och de klingar lika underbart 40 år senare.

Jah Hollis

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du, det var ett radioprogram om vad folk gjorde första gången de hörde den plattan- lyssnade på det o tänkte att jösses, jag vet inte ens vilka låtar som är på den, utom titellåten då? Jag har aldrig varit nån Beatlesfrälst person,vissa låtar är bra- men, jag var kanske lite för liten än när de slog igenom.

Sånger från nedre botten sa...

jag får väl gå och nynna på With A Little Help From My Friends när jag hjälper polaren att flytta ikväll...
..i morgon samlas ett gäng gamla punkare i tanto i stockholm för att fira att det är cirka tretti år sen punken skakade om oss och alla andra. det ska bli kul.

Sånger från nedre botten sa...

Nu får du backa bandet lite. Gå tillbaka till Rain-låtar, jag har en ny lista...

Å från det ena till det andra gå in på 'inställningar' och ändra antalet inlägg på din sida, det är för jobbigt att klicka en massa i onödan om man vill backa bandet...

Take it and take care!

Ankan sa...

Jag "firar" med ett par Beatlesfilmer.

Jah Hollis sa...

Hallå folks!
Det är trevligt att läsa era kommentarer. Jag har haft en djävlig vecka på jobbet som avslutades med ett dataavbrott som en sabotör inte kunde planerat bättre.
Så det har varit dåligt med bloggande och kommentar-svar den här veckan.
Jag ska ta mig an detta vid ett bättre tillfälle. Och jag hoppas alla gamla punkare får en fin dag i Tanto. Det är ni värda.
With A Little Help From My Friends måste för övrigt vara det perfekta soundtracket när man hjälper polare att flytta.
Kanske skulle starta en flyttfirma med det namnet.

Frukostflingan sa...

Jag får väl bara hoppas att din nästa vecka på jobbet inte blir likadan som denna ;-)

Jah Hollis sa...

Tack!
Nej, det kan den knappast bli.
Jag jobbar bara söndag och måndag.
Fast mycket kan ju hända på två dagar, det vet jag sedan förr.