Twingly statistik

söndag 17 juni 2007

Vad var det jag sade om Hultsfredsfestivalen

Det gick tydligen inte så bra i år, publikmässigt i alla fall, för Hultsfredsfestivalen. Inte för att jag känner någon skadeglädje eller så, men ett litet "Vad var det jag sade" smyger sig in i tankarna.
Jag menar, en zombiefierad Ozzy Osbourne som en av höjdpunkterna på en modern musikfestival 2007? Kan man inte ha någon särskild freakscen för dom som har sådana böjelser?
Jag vet inte, men kanske har festivalarrangörerna känt sig säkra på succé efter två utsålda år. Man kan knappast skylla på vädret heller, för ingen kunde väl i förväg säkert säga att det skulle hällregna över en del av festivalen.
Kanske är det så, som en del tycks ha börjat spekulera i, att de stora festivalernas tid är över. Men mot det talar att till exempel Roskilde är utsålt även i år, och att det verkar bli en het festivalsommar i övriga Europa.
Som sagt, det är något som inte stämmer med Hultsfredsfestivalen. Det ska bli intressant att se hur man nu resonerar inför nästa år.

Jah Hollis

Inga kommentarer: