Twingly statistik

söndag 17 juni 2007

Trist att bryta upp när stämningen är hög

Jodå, jag gick på 40-årskalaset trots allmän trötthet och mörka moln i skallen. Och det ångrar jag definitivt inte: frånsett regnet som strilade långt in på eftermiddagen var alla förutsättningar goda.
Massor av trevliga människor, mat och dricka i överflöd. Och ett festföremål som uppvaktades grundligt och fantasifullt. Och som dessutom plockade fram en portabel humidor fylld med goda cigarrer till ett dignande groggbord.
Men eftersom jag ska jobba i morgon var jag tvungen att bryta upp någon timme efter midnatt. Somliga hade förvisso gått hem redan då, men järngänget var fortfarande still going strong.
Hade gärna intagit mer goda drycker och utbytt fler livsvisdomar, men det var inte mycket att be för.
Fan, ändå, vad trist att behöva bryta upp när man fortfarande har krafter och lust kvar.
El sucko!

Jah Hollis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte jag som hatar alliansen men andra gör och de använder själv det ordet. Det är klart att arbetsgivarna bör kolla upp de anställda men då blir det genast snack om storebror-samhälle och att folk inte känner sig trygga. Det finns ingen ände på det där tyvärr.

Ankan sa...

Ibland är det bättre att sluta i tid. Man minns bara hur bra det var och mår, förhoppningsvis, lite bättre dagen efter.

Anonym sa...

lika bra att svara här eftersom jag började här. Jag brukar svara i kommentatörens blogg eftersom vissa bara besöker min blogg en gång och glömmer att något diskuterades. Kanske lite svårt i ditt fall eftersom du bloggar ofta.

Jo, ordet hata har tappat lite. som alla andra "starka" ord. Könsord osv. Vi blir avtrubbade.

Jah Hollis sa...

V: Hur kan dom glömma att något diskuterades? Vad är det för virriga typer som besöker din blogg? ;-)

Ankan: Jag mådde bra dagen efter. Men hade jag varit ledig hade jag stannat utan att tänka på följderna.