Twingly statistik

torsdag 28 juni 2007

Var gör ni av allt som ni shoppar?

Följer man, som jag, dagligen vad som händer på vissa bloggportaler kan man knappast undgå att märka att det verkar vara en vanlig sysselsättning bland (främst kvinnliga) bloggare att shoppa.
Att handla hette väl den sysselsättningen en gång i tiden och jag tror inte den upptog folks intresse lika mycket då. En enkel slagning på bloggsök.se i dag ger 7 384 träffar på ordet shopping.
Tittar man lite närmare på en del av de här bloggarna verkar det som om somliga människor inte klarar en dag utan att shoppa. Och jag talar då om kläder och saker till hemmet (inte mat och sprit och liknande nödvändigheter).
Visst, Anders Borg och handlarna blir ju väldigt glada över denna konsumtion, men det är en sak jag undrar över.
Var gör ni av allt ni bär hem efter era shoppingturer? Jag menar, ni kan väl inte ha oändliga garderobs- och förvaringsutrymmen hemma.
Kan det utbredda shoppandet kanske hänga samman med att vi ser det här företaget lite här och var nu för tiden?

Jah Hollis

Inga kommentarer: