Twingly statistik

torsdag 7 juni 2007

En välbekant doft av marijuana i trappan

Jag kan inte påstå att jag är obekant med doften, även om det är sällan man känner den nuförtiden. Dock, när jag nyss gick upp från tvättstugan, kände jag den, och igår när jag gav mig ut för att åka hem till en god vän och kolla fotbollen kände jag den, starkt, i trappuppgången.
Den brukar beskrivas som sötaktig, även om jag ibland tycker den påminner mer om skogsbrand. Eller kanske är gräsbrand riktigare.
Det är förstås the sweet smell of marijuana, grass, gräs, mary jane eller kanske skunk.
Kärt barn har många namn. Men gräsvarianten av cannabis luktar på ett speciellt sätt och skiljer sig åt från lukten av den stickigare haschröken.
Jag vet vilken lägenhet doften kommer ifrån och det vet väl de flesta i trappupgången, även om ingen egentligen verkar bry sig.
Men jag skulle vilja påstå att killarna som bor där lever lite farligt, om nu någon skulle vilja sätta dit dom.

Jah Hollis

5 kommentarer:

Eklindh sa...

Jag kände samma doft från en bil igår. Jag känner mig väldigt lycklig när jag känner doften. Varför vet jag inte.

Jag tycker det luktar skogsbrand blandat med bränd sirap. Lite sött men ändå brand. Men det är helt underbart god dogt.

Lillebror sa...

Var på födelsedagsfest häromveckan - föremålet fyllde 55. Vid tillfälle drog sig vi herrar oss tillbaka till redskapsskjulet på tomten. Vad vankades där, Skogsstjärnan kanske? Icke. Men däremot en alldeles utmärkt manali. Och grannarna? Vi var där!

Jah Hollis sa...

Eklindh: Fascinerande beskrivning av doften. Den är så att säga svår att dölja.

Lillebror: He-he! Hos somliga går ränderna aldrig ur. :-D

Ankan sa...

Jag rökte cigariller på Debaser en gång, orientaliska. Folk runtikring trodde att jag puffade puffen, men så var inte fallet. Där var det ingen som verkade uppskatta det iaf. tvärtom. Jag fick det onda ögat både en och fem gånger.

Anonym sa...

Jag tycker att Maja luktar gott.