Twingly statistik

tisdag 3 juni 2008

Jah Hollis har tävling på sin blogg!!!


Det har ju blivit så populärt med tävlingar i bloggvärlden nu, så även om jag är lite sen att hoppa på tåget, så hoppar jag i alla fall på sagda tåg.
Men det handlar inte bara om att ni ska länka till min blogg, ni måste ha ett litet uns av pop/rockkunskap (eller kunna googla) för att kunnna bli en vinnare.
Det är så att det är ett rent ut sagt djävla liv i omgivningarna här hemma nu. Jag har järnvägen bara en bit från huset där jag bor, och normalt är det inga problem med tågen som skramlar förbi en bit bort då och då.
När jag tänker efter så har jag, sedan jag lämnade föräldrahemmet, med få undantag bott så att jag kunnat höra (och se) tåg på lite avstånd.
Men nu, när det är så varmt ute så hundarna kokar, har närheten till järnvägen blivit ett problem. Jag kan inte ha fönstren öppna i värmen eftersom man håller på att bygga om en järnvägsbro ett par hundra meter härifrån (huset i bakgrunden på bilden är ett av mina grannhus).
I detta arbete tycks en pålkran som dunkar rytmiskt på högsta volym, timme ut och timme in, hela dagarna, vara det viktigaste verktyget.
Ja, det känns nästan som en befrielse när man får åka till jobbet på eftermiddagen och slippa höra detta fruktansvärda ljud.
Och vad har då detta med min tävling att göra?
Jo, den som lyckas koppla ihop låten Paper Plane med ett ungdomligt Status Quo (här ovan), med detta nervpåfrestande broarbete kommer att omnämnas, på min blogg, såsom varande oerhört duktiga och kunniga personer.
Jag har dessvärre inga materiella priser att dela ut, men det kanske kommer så småningom, om denna tävling blir en succé.
Å andra sidan. Du kan ingenting ta med dig när du går...

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Rent spontant så tänker jag "rytmiskt dunkande"- ;-)

Anonym sa...

Låten Paper Plane finns på ett album som heter Piledriver - kan det vara så du har tänkt dig det hela?

Ok, ok - jag har googlat!

Sånger från nedre botten sa...

Jag tänker då inte delta i nåra mer tävlingar här inte. Jag väntar fortfarande på mitt pris. JAG VILL HA MITT PRIS. NU!



;-)

Bengavoice sa...

Jag röstar på Ingrid.
Tänkte först på att Status i någon tidig upplaga hade en dragspelare eller nåt som hette Paul Crane, men gamla gooa Google fick mig - liksom Ingrid - på bättre tankar.

Jah Hollis sa...

Tre som ansträngt sig för att försöka svara och en som redan kräver ett pris i den tävling som förlängts till att vara året ut. :-D
Jag lovar att återkomma i ärendet.

Jah Hollis sa...

Ja, uppslutningen till denna tävling blev kanske inte vad jag räknat med. Men Ingrid (gammalt Status-fan? - nej googlare ska det vara) kom ju raskt fram till det rätta svaret.
Paper Plane är med på Piledriver som ju betyder pålkran.
Något pris har jag dessvärre inte att skicka till Gotland, det tycks få räcka med äran.

Ankan sa...

Jag hann ju då tänka svaret innan jag hann läsa kommentarerna. Det måste vara värt ett pris?!

Anonym sa...

*skrattar* Och jag som har den LP´n o allting- jaja- det är nog värmen-? ;-)

Jah Hollis sa...

Ankan, still alive and well!
Jo, man brukar väl säga att det är tanken som räknas.
Dessvärre gäller det inte den här gången. :-)

SoP: Det gäller att hålla ordning på sina gamla Status Quo-plattor. Men ditt första svar är väl så nära rätt man kan komma.

Anonym sa...

Jag är så nöjd och belåten med att ha lyckats pricka rätt!!