Twingly statistik

tisdag 10 juni 2008

Nu måste Sverige överraska positivt

Surfade runt lite för att kolla om någon tidning hade recenserat Steve Earles konserter i Sverige nyligen. Han är väl inte så het som för ett antal år sedan kanske, men ett par positiva recensioner hittade jag i alla fall.
Dagens Nyheter däremot hade i stället varit och sett någon som tydligen heter Steve Earl (se rubriken från nätet ovan) vilket väl är i klass med de som gjorde en piratutgåva där han fick heta Steve Early.
Det hade ju kanske varit vitisgt om det varit tidiga inspelningar, men det var helt enkelt en felstavning, precis som DN:s.

I EM i går var väl höjdpunkten Hollands utspelning av världsmästarna Italien. Jag kunde inte kolla matchen speciellt intensivt, men man kunde ju knappast missa italienarnas sura miner, klagande på domaren, viftande med armarna och "vadå-jag?"-miner som syntes ständigt och på långt håll.
Men i kväll gäller det: jag kan bara hoppas att det svenska laget ska överraska positivt efter det usla genrepet mot Ukraina.
Grekerna är på intet sätt oslagbara och jag hoppas, och tror nästan, på 2-0 till Sverige.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Och skulle vi mot förmodan förlora beror det på:

http://www.fotbollsexpressen.se/FotbollsExpressen/1.1193057/graset-hotas-av-stortregn

eller möjligtvis:

http://www.fotbollsexpressen.se/FotbollsExpressen/1.1193701/grekland-vi-gor-vad-som-helst-for-seger

vilket jag hoppas Sverige också gör :-)

Jah Hollis sa...

Ja. det hoppas jag verkligen med!
Allt eller inget! :-)

Liz1e sa...

usch, det var ingen rolig historia igår mot Holland... Sverige får kompensera mig ikväll och det är jag säker på att de gör;)

Alla smutsiga detaljer sa...

Fortsätt tippa!

Sånger från nedre botten sa...

Jag hoppas nästan på att du spelade på resultatet. Några tips inför nästa match?

Jah Hollis sa...

Jag hann inte lämna in något tips. Men jag tror inte det var så höga odds på ett sådant glädjeresultat, även om det var helt rätt.