Twingly statistik

måndag 9 juni 2008

Lätta moln på den himmelsblå himlen

Moln på himlen över Malmö, det var det ett tag sedan man såg.
Men så är det i dag, den himmelsblå Malmöhimlen fläckas här och var av gråvita stråk. Och det är bara att konstatera vad man redan visste: att inget varar för evigt.
Dock är tydligen Emmylou Harris fortfarande en kraft att räkna med. I morgon släpps hennes nya skiva All I Intended To Be, och enligt brittiska Mojo håller den hög klass.
Det är en blandning av Emmylou Harris egna låtar och sånger av bland andra Patty Griffin, Merle Haggard och Tracy Chapman.
I dag möter Rumänien Frankrike och Italien Holland i fotbolls-EM och det låter som om det kan bli rejäla kraftmätningar, speciellt det senare mötet.
De verkliga rysaren kommer ju i morgon, då Sverige möter Grekland. Det känns som om det kan gå hur som helst och att fortsättningen mycket hänger på hur det går i denna match både resultatmässigt och psykologiskt.
Sedan kan jag bara, innan det är dags att samla sig inför resan till jobbet, konstatera att en ny sorts motståndsrörelse tydligen har nått även Malmö.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lite ängslig inför Greklandsmatchen. Tror på 0-0 eller 1-0 till grekerna.

Men möjligheterna finns ju alltid att Sverige faktiskt får ett tidigt mål. Att vi klarar av att pressa mot Grekland räknar jag kallt med. Att de har tio man i försvaret likaså. Men får vi inte ledningen kommer det att bli en trist match där det haglar kort från domaren...

Hoppas att jag har fel.

Sukkerspinnengelen sa...

Jeg husker tydelig fra min ungdom at en av byens største konsumenter av hasj hadde plantet i innendørs blomsterkasse på en av byens best besøkte kaféer m/ skjenkerett. Hasjplanta ble oppdaga etterhvert, men den fikk godt stell ganske lenge.

Anonym sa...

Jag hejar stort på Malmös nya motståndsrörelse!