Twingly statistik

onsdag 4 juni 2008

Musiken i livsmedelsbutiken: 10


Jag tror i alla fall att det blir nummer tio av dessa bisarra musikaliska upplevelser man får samtidigt som man går och handlar upp sig på käk, eller dasspapper, eller vad det nu är.
På väg till jobbet i söndags (jepp, en söndag) måste jag stanna till vid den stora Konsumladan vid en av infarterna till Ystad.
Jag har givetvis inte käkat frukost hemma utan dragit iväg direkt i bilen för att hinna handla på vägen och krubba på jobbet.
Och när jag går där inne är det en, säger en låt i den musikaliska sörjan som sköljer över mig som jag lägger på minnet.
Black Sabbath: Paranoid, låten som blev deras genombrott.
"Quit it with my woman..."
Ja, där är ju bröd som inte är lastgammalt.
"...cause she couldn´t help me with my mind..."
Och där har vi en hyfsad ost...
Jag lyssnade faktiskt på Black Sabbath från första plattan, och efter Paranoid kändes det som om det bara bar utför.
Och Ozzy blev en seriefigur.
Det kunde kanske inte gått på något annat vis.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: