Twingly statistik

fredag 6 juni 2008

Glass och glada studenter på stan

Jag tog mig ut på stan i dag för att bland annat köpa en försenad födelsedagspresent till en av mina bröder som jag ska träffa i morgon. I samma veva skulle jag hämta ett par biljetter på Malmö station.
Det tog inte många sekunder att inse att det är studenttider nu. Mängder av tutande bilar for runt med glada, sommarklädda, livsfarligt sittande, nyutsläppta studenter.
På något vis kan man inte låta bli att smittas av den där ungdomligt entusiastiska livsglädjen de utstrålar.
Jag slog till och köpte en glass, årets första, av en tjej som sålde glass i alla regnbågens färger och några till inne på Hansacompagniet.
Det blev en giftigt bå kula med lätt mintsmak och en persikofärgad med persikosmak.
Stärkt av den delikata glassen cyklade jag vidare mot Västra Hamnen och upptäckte på vägen att en helt ny stadsdel, Dockan,
med restauranger och folkliv höll på att växa fram runt högskolan.
För att då inte tala om hur mycket nytt som byggts upp kring Turning Torso sedan jag var där senast. Jag kände mig nästan som en turist i min egen stad.
Man borde helt enkelt kanske ge sig ut och cykla lite oftare.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ankan sa...

Tordes du äta den där blå? Den ser ju livsfarlig ut.

Jah Hollis sa...

Den mycket trevliga tjejen som sålde glassen anade nog en viss tvekan hos mig. Så jag fick ett smakprov innan jag bestämde mig.
Men den var god och i kombination med den andra var den mycket god.