Twingly statistik

torsdag 5 april 2007

Hela påsken blir sönderhackad av jobbet

Den här, stilla, veckan blir sig inte lik. Jämfört med de vanliga arbetsveckorna alltså. Det är jag som håller i trådarna denna veckan och arbetsschemat är sönderhackat i tusen bitar.
Det blir förvisso mer ledigt än normalt, men ingen mer sammanhängande ledighet än två dagar (fram till och med tisdag).
I morgon, torsdag, åker jag hem. Men senare tar jag tåget tillbaka, tillsammans med M, för att vara med när en arbetskamrat har releaseparty för sin första bok i eget namn. Boken handlar om vad Hasse och Tage sysslade med på Österlen.
De spelade ju in flera av sina bästa filmer i området och de verkar ha inspirerats av det på många sätt. Jag har tjuvkikat på boken, men eftersom det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat vill jag vara med på släppefesten och kanske köpa ett par signerade exemplar.
Sedan, långfredag, är det jobb igen. Påskafton och påskdagen har jag ledigt och kanske blir det en tur till Köpenhamn om vädret inbjuder till det.
Annandag påsk är det mer jobb liksom på tisdagen efter påskhelgen.

Jah Hollis

Inga kommentarer: