Twingly statistik

onsdag 25 april 2007

Bortbloggad, utschasad och förbannad

Äntligen är ledigheten här. Men det har varit en lång och knagglig väg hit. Nu ska jag i alla fall inte jobba förrän på Första maj.
De två senaste dagarna har varit sega och känts ovanligt jobbiga. Motgångarna har radat upp sig, men dråpslaget var (förbered er på ett i-landsproblem här) när jag i dag inte kunde få ut mina blogginlägg på bloggportalen.se.
Mejlade och fick svar att min blogg inte validerade och att, kunde det inte vara så, att blogspot ändrat på någon inställning så att bloggportalen inte kunde kännna av nya bloggpingar därifrån och så vidare.
Samtidigt hoppade det ena efter det andra inlägget skrivet på blogspot-bloggar in.
OK, det skulle kanske inte göra så mycket om det inte vore så att bloggportalen har lokala listor.
Och jag sticker inte under stol med att jag är inne och kollar hur jag ligger till på dom listorna. Malmö är på något vis utgångspunkten i mitt bloggande, det är ju faktiskt här jag lever och bor (mest i alla fall).
Sedan vill jag ju nå ut med det jag skriver, så bloggportalen är ett bra ställe att synas på.
Men nu har jag väntat hela dagen på att de tre senaste inläggen skulle visa sig, och nu, äntligen finns de där.
Nu hoppas jag att det ska funka i fortsättningen, så jag kan skriva om något intressantare än dessa förtretligheter.
Jag fattar också att jag är hooked på bloggandet.
Annars skulle jag inte skrivit detta överhuvudtaget.
Stay tuned!

Jah Hollis


Inga kommentarer: