Twingly statistik

lördag 21 april 2007

Jobbigt att hamna i chimpanskupén

Hemma igen efter en tuff arbetsdag, en tuff arbetsvecka. Jag känner mig som en urvriden disktrasa, men det är skönt att vara i sin egen lägenhet igen.
Och att kunna sitta och blogga framför sin egen dator.
Dock finns det alltid en fara med hemresan med sista tåget fredag kväll. Man kan hamna i chimpanskupén, det vill säga tillsammans med fulla tonårsgrabbar.
I kväll lyckades dom till och med överrösta Charlie Parr som jag hade i lurarna.
Tågvärdarna visade sig inte förrän efter halva resan och då hade gänget, efter att oupphörligt ha vrålat rakt ut i luften nära en halvtimme, redan stigit av vid någon av hålorna där tåget stannar.
Vad är det för fel på somliga killar i den åldern?
Man var väl, ve och fasa, inte likadan själv?

Jah Hollis

3 kommentarer:

Frukostflingan sa...

*skrattar* det var ett himla bra uttryck - chimpanskupén ;-)

Jah Hollis sa...

Jag önskar jag hade haft en bandspelare och kunnat spela in deras läten. Och sedan spelat upp det för dom när dom är nyktra.
Egentligen är uttrycket en skymf mot chimpanserna. :-)

Ankan sa...

Underbar bild!