Twingly statistik

fredag 13 april 2007

Är jag Den osynlige mannen, eller vad?

Jag var ute på stan en runda tidigare i dag och gjorde några ärenden. Bland annat var jag inne i en bokhandel för att köpa ett kort och skicka till mitt gudbarn på hennes dopdag (dagen då jag officiellt blev hennes gudfar).
Hittade ett par som jag inte kunde välja mellan utan tog båda och ställde mig och väntade på min tur vid disken där man betalar. Plötsligt kom en ung tjej i second hand-utstyrsel och med några pocketböcker i nävarna och klämde sig in framför mig.
Jag var inte på humör för att argumentera, men trots att hon hade glasögon (det har jag med) verkade hon inte se mig.
När jag sedan cyklade hem med en stor kasse på styret var det någon figur som slängde upp en bildörr så att jag var millimeter från att cykla in i den. Jag var fortfarande inte på humör för att argumentera, utan slängde bara ur mig några väl valda eder och fortsatte hemåt.
Men uppenbarligen hade blindstyret i bilen heller inte sett mig. Det verkade heller den trio trettinånting-damer som en stund senare klev ut i cykelbanan rakt framför mig göra.
Vad är jag? Den osynlige mannen?

Jah Hollis

Inga kommentarer: