Twingly statistik

måndag 30 april 2007

Varför ställer jag så mycket frågor?

Upptäckte just, när två av mina inlägg kom in efter varandra på en lista, att jag inledde rubrikerna över båda med ett Varför. Jag ska ju, eftersom min blogg heter Världen enligt Jah Hollis, komma med svaren i stället.
Jag ska ge min syn på världen, inte ställa en massa mer eller mindre idiotiska frågor. Eller?
Jag tror inte det är något bra sätt att locka läsare, att ställa en massa frågor. Nej man ska formulera sig i feta utspel i stället. Det är ju så aftonblaskorna och halvtaskiga politiker gör för att dra till sig intresset.
I stället för att fråga: Varför applåderar jazzpublik alltid solon? skulle jag i stället ha skrivit: Förbjud folk att applådera efter jazzsolon!
Eller vad tror ni där ute?
Aj, nu blev det en fråga igen…

Jah Hollis

4 kommentarer:

Ankan sa...

Kör på det och skriv om mode. Genast har du några tusen besökare i veckan. Lycka till! ;)

Jah Hollis sa...

Var får du alla goda idéer från?
Aj, f-n, nu var jag där och frågade igen!
Det är ju bara att köra på. Snart kommer första modeinlägget! :-)

Ankan sa...

Jag skrev ju om tubsockor och slipsar nyligen. Min besöksbarometer fick spelet och jag låg i topp på alla listor. Var på TV och i tidningar. Men jag är ju ingen sellout, så jag la ner. Man måste vara äkta... ;) Ehh.

Jah Hollis sa...

Nä, man vill ju behålla sin dyrbara credit. Man måste tänka på sitt rykte.