Twingly statistik

onsdag 11 april 2007

Emo-humor eller bara dålig matematik?

Emo-musikens största namn, kommersiellt i alla fall, just nu, My Chemical Romance, har varit i Malmö och spelat. Det var utsålt i Baltiska hallen och tydligen ett himla liv på publiken som, av vad man kan se i Sydsvenskans artikel från konserten, består till stor del av tonårstjejer.
Jag kan, som jag redan skrivit en gång, inte inse bandets storhet, men det har jag nog inte mycket för om jag skulle diskutera det med deras fans.
Och hellre att tjejerna, och killarna, lyssnar på ett band som verkar ta dem på allvar, än någon prefabricerad putte som bara vill bli Idol.
Dock undrar jag, efter att ha sett en bild i Sydsvenskan (den finns tyvärr inte med på nätet) från konserten, om inte en och annan av de här flickorna skolkar från sina mattelektioner.
En tjej håller upp ett kollegieblock med texten: ”Köp era rakblad här! 3 kr/st eller 3 för 10 kr”.
Naturligtvis handlar det om att skoja med emo-fansens rykte som självskärare, men varför köpa tre för tio kronor, när man kan få tre lösa för nio?

Jah Hollis

Inga kommentarer: