Twingly statistik

tisdag 24 april 2007

Göteborg har bloggat förbi Malmö nu

Jag har inte hållt på och bloggat speciellt länge. Om ett par-tre veckor är det ett halvår sedan jag, mest av en händelse, skrev mitt första inlägg. Utan tvekan har det hänt en del de här månaderna, både i och utanför bloggvärlden.
Jag har lärt mig hitta en del bloggare som jag gärna kollar med jämna mellanrum, och jag vet att jag har en del trogna läsare, och kommentatorer.
Sedan läser man ju då och då de heta debattinläggen från”proffsbloggarna”, men där blir man nio gånger av tio besviken.
Och sedan finns det en massa därute av typen ”i dag har jag ett schackrutigt linne på mig”, som man klarar sig lika bra utan.
Men, det finns plats för alla och det är ju det som är det roliga. Bloggvärlden är demokratisk och man får ta det onda med det goda, som han sade Lars von Trier, annars funkar det inte.
Vart vill jag då komma med detta, småsentimentala, bluddrande?
Jo, hela denna tid har vi i Malmö varit väldigt bra på att blogga. Enligt bloggportalen.se har vi haft bra många fler bloggare i förhållande till storleken än Göteborg.
Men nu har Kålle å Ada och kompani, i antalet bloggar, stretat sig förbi oss.
Är det inte illa nog med läget i allsvenskan?

Jah Hollis



3 kommentarer:

Frukostflingan sa...

*skrattar* vilken kul utvikning för att komma till läget i allsvenskan, men det är lite irriterande att Göteborgarna tar sig förbi Malmöiterna i bloggvärlden! ;-)

Jah Hollis sa...

Det är fruktansvärt irriterande. :-D
Men just nu verkar det stå lika igen, och i förhållande till folkmängden ligger vi ännu ju bra mycket bättre till.

Jah Hollis sa...

Ännu ju bra?
Jag har visst inte vaknat än.
Ju ännu bra, ska det vara.
Fast det låter inte klokt det heller, när man drar ut det ur sammanhanget.