Twingly statistik

söndag 8 juli 2007

Stilla nattliv på den skånska landsbygden

Jag har firat ett födelsedagsbarn, ett vuxet sådant, på den stilla skånska landsbygden några mil norr om Malmö. Här har jag varit och firat många födelsedagar vid det här laget: gudbarnets och hennes mammas och hennes pappas.
Det brukar alltid vara livliga och trevliga samlingar med deltagare ur de båda familjerna, och ibland har det väl avslutats sent på natten. Men nu har alla gästerna åkt hem, värdparet och gudbarnet har gått och lagt sig och här sitter jag ensam och knappar på familjens dator i väntan på att även jag ska få sömngrus i ögonen.
Det är så tyst och stilla här på landet, inga människor som plötsligt dyker upp och skrålar och skränar utanför. Inga bilar som brusar och vars förare får för sig att tuta mitt i natten bland husen.
Stadsmus eller lantmus, vilket är man egentligen?

Jah Hollis

2 kommentarer:

Ankan sa...

Stads utan tvekan. Men lite omväxling då och då skadar inte.

Jah Hollis sa...

Gudbarnet svarar: Lantmus som gillar att åka in till metropolen Malmö och till Köpenhamn då och då.
Själv är jag nog fast i stan. Men lite lantliv då och då är inte fel.