Twingly statistik

måndag 23 juli 2007

Världsförbättrare i Sommar är inte min bag

Medan jag hållt på att förbereda mig inför eftermiddagens resa till Köpenhamn började jag att lyssna på dagens Sommar i P1. Värd var en kvinna som ville göra oss alla till bättre människor och som pratade mycket och spelade relativt lite (och rätt fantasilös) musik.
Mia Törnblom heter hon och hon är "vägledare i personlig utveckling", en av alla dessa coacher vi har runt oss och som tycks sitta inne med nyckeln till en perfekt värld.
Inget ont om henne (jag känner henne inte och lärde knappast känna henne via radion), men det blev lite för mycket av det goda för min del.
Programmet visade bara, att alla klarar inte av att göra ett Sommar-program. Man må vara hur mycket personlighetsutvecklare som helst eller duktig på andra områden.
Att fånga människors intresse (ja, jag utgår mest från mig själv) en och en halv timme i radion, med en välavvägd blandning av prat och musik, ja det klarar inte alla.
Jag stängde av när jag hört samma fraser om "självkänsla" upprepas en gång för mycket och utvecklade min självkänsla lite med Amon Düül II:s Wolf City (som jag fick nerbränd i Stockholm) i stället.
I kväll ska jag utveckla den ännu mer genom att se Steely Dan i Falkonerteatern i Köpenhamn.
Dagens rysare blir för övrigt att se om min nya kod ska fungera med mitt bankkort.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh- jag hörde lite av henne på reprisen- stängde av med ett men håll käft då för 17 din astråkiga människa, så nyanserad var jag i min kritik!

Jah Hollis sa...

Det var väl så jag menade, men jag förskönade det hela lite. :-)

Anonym sa...

*skrattar* finlirare där-