Twingly statistik

tisdag 3 juli 2007

Sven Otto blandar ihop lust och tvång

Det förvånar mig inte att vår arbetsmarknadsminister, Sven Otto Littorin, tvingades betala för att få en examen att skryta med. Jag har egentligen ingen anledning att vara elak mot honom, men han bjuder ju på det med sina märkliga uttalanden.
Nu handlar det om en undersökning som Manpower gjort och som visar att arbetslösa inte är så sugna på att flytta för att få ett nytt jobb.
Hälften kan inte tänka sig att flytta för att få jobb.
Samtidigt tror 65 procent att de ska få ett nytt jobb inom ett halvår (utan att flytta).
Det tycker Sven Otto Littorin är "glädjande siffror". Han tror att det hänger ihop och att man inte "har lust" att flytta om man tror man kan få jobb inom ett halvår.
Jag tror inte att det har och göra med "lusten" att flytta.
Jag tror det har med att känna "tvånget" att flytta att göra.
Ingen vill överhuvud taget känna sig tvungen att flytta, att bli deporterad, att tvingas att lämna sitt sociala liv.
Men så tror inte Sven Otto Littorin att det är.
Han tror det har med "lust" att göra att bli behandlad som någon statare från anno dazumal.
Ja, ja. Det nya arbetarpartiet var det.

Jah Hollis

1 kommentar:

Anonym sa...

Därför jag röstade på det riktiga arbetarpartiet istället :). Det här bluffbygget till arbetarparti har jag aldrig sett på maken till... ja herregud. Snart val igen, då jävlar...