Twingly statistik

tisdag 24 juli 2007

Bloggare får göra ofrivillig reklam

Reklam eller inte reklam. Det är ju ett val bloggare kan göra när det gäller deras egna bloggar.
Själv har jag aldrig riktigt tänkt mig att jag skulle ha någon reklam på min blogg, och jag vet inte om någon överhuvud taget är intresserad av att ha några kommersiella meddelanden där.
Men det finns ju reklam på många andra ställen i bloggvärlden, och vill man vara med där har man inget val. Reklambudskapen finns där, och ibland kan det vara budskap som står helt i kontrast till budskapet man har i bloggen.
Och då blir ju effekten mest komisk.
Som i exemplet på bilden här ovan: Bloggaren i fråga ondgör sig över Crocs, Foppa-tofflor som de så subtilt kallas i Sverige. Samtidigt får han i detta sammanhang vara med och göra lite reklam för de hatade tofflorna.
Frågan är om det är så att den engelskspråkigta rubriken på inlägget gjort att det blir reklam på engelska också.

Jah Hollis

Inga kommentarer: