Twingly statistik

torsdag 5 juli 2007

Och regnet det bara vräker ner...


Det verkar som om sommarens stora regnperiod har sammafallit med mina två första semesterveckor. Jag har tillbringat och tillbringar fortfarande dessa efterlängtade dagar här i Skåne (ja jag var över i Köpenhamn en dag, men det är ju nästan samma sak).
Jag tror inte det hittills har gått en enda dag utan att det regnat mer eller mindre. Just nu verkar proppen ha gått ur totalt. Det har vräkt ner hela dagen och jag avundas inte min vän M som ska på cykelsemester i Polen, det land där detta regntyngda lågtryck parkerat.
Jag lider i och för sig inte så speciellt av regnandet, men det måste vara lite sorgligt för folk som kommit hit för att semestra och som möts av detta monsunregn.

Jah Hollis

5 kommentarer:

Ankan sa...

Cyckelsemester. Har jag aldrig förstått mig på. Jobbigt, svettigt och ja, jobbigt.

Jah Hollis sa...

En gång i tiden var vi några polare som var på Gotland och cyklade runt några gånger. Det var faktiskt väldigt kul.
Men det känns inte lika aktuellt i dag.

Ankan sa...

Jo, jag har också cycklat ett par vändor där, men Gotland är ju platt. Fast det kanske Polen är också, har aldrig varit där.

Jah Hollis sa...

Dom ska cykla längs med polska kusten och där är det nog rätt platt. Det är i alla fall inte som bergsetapperna i Tour de France.
Huga!

Sånger från nedre botten sa...

Jag är lite kokt på cykling å går i nån slags fundering på att köpa en ny hoj. Men jag har å andra sidan aldrig varit ute på cykelsemester heller. Det som tilltalar mig med cykling är att jag tycker att det finns något värdigt i cyklandet som resandeform. Som att gå. Resandet blir begripligt och du hinner se mer.

En som nu vet det mesta om att cykla uppåt i alperna är ju min gamla punkpolare Markus, http://babylonbybike.blogspot.com/, som dessutom påstår att han hatar uppförsbackar...