Twingly statistik

lördag 7 juli 2007

Då var man ute på vägen igen...


Jag har, som jag berättat, fått förmånen att ha M:s bil under det att hon själv befinner sig på cykelsemester längs med Polens kust. Det är en rätt härlig känsla att ha bil, även om jag är kluven där med (som på så många andra områden) med tanke på miljöpåverkan och på att man riskerar att totalt slöa till om man vänjer sig vid att köra bil vart man än ska.
I dag har jag i alla fall använt den för att göra mig av med grejor som bara stått här hemma och skräpat. En tur till återvinningsstationen känns som ett OK sätt att använda bilen på.
Och eftersom jag snart ska skaffa egen bil efter att ha varit utan i 20 år, är det väl lika bra att vänja sig vid körandet. Så jag tog en tur och bidrog lite till avgaserna i Malmö centrum.
Där stötte jag på bland annat fordonet på bilden ovan. Kanske hade de (eller skulle de) skjutsat ett brudpar eller någon som fyller år.
Jag ska i alla fall ta bilen ut på landet nu för att själv vara med och fira en födelsedag. Ytterligare en fördel med att ha bil.

Jah Hollis

1 kommentar:

Bengavoice sa...

Jag cyklade förbi samma ekipage när jag var på väg till Clas Ohlsson för att köpa en slipmaskin. Det var säkert ett bröllop, med tanke på dagens hajpade datum, triss i lyckotalet 7.
Själv tänker jag föredömligt sprida min miljöpåverkan genom att i morgon köra min lånade bil från Malmö till Peppinge på Österlen, sedan till Ängelholm och åter till Malmö.