Twingly statistik

söndag 8 juli 2007

Bluff och båg på bloggportalen.se

Jag har skrivit om detta förr, hur somliga bloggar kan ligga stadigt förankrade i toppen av blogg-
portalen.se:s olika topplistor utan att det kommer in särskilt många inlägg på dem.
Inte för att jag tror att det bara är på mängden inlägg man skriver som listplaceringarna hänger, men visst är det underligt att så många ska vara inne och kolla bloggar där det inte händer något.
Denna veckan har jag stött på ett liknande fenomen, som jag inte kan tänka mig är något annnat än rent bluff och båg, om det inte blivit något tekniskt fel av något slag.
Min blogg har den senaste tiden seglat upp bland de tio mest lästa i Malmöområdet. Fåfäng som jag är, går jag ju då och då in och kollar hur högt den klättrat.
Till min stora förvåning hoppade det häromdagen in en blogg från ingenstans och den hade haft mer än dubbelt så många besökare som min. Det märkliga var, att på den bloggen hade det skrivits två, säger två, inägg i år. Båda den 6 mars.
Kan någon ge en trovärdig förklaring till hur denna blogg då plötsligt kan ligga bland de tio mest lästa i Malmöområdet?

Jah Hollis

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jah, slappna av. Du kommer att få en infarkt om du fortsätter bry dig om dessa trivialiteter. Och det är de inte värda.

Jah Hollis sa...

Jamen, jag vill ju vara etta!
:-D
F-n, min fina signaturbild tycks ha ramlat ut ur systemet.

Thomas O. sa...

Det är faktiskt bluff och båg på Bloggportalen. Mina inlägg blev inte registrerade på evigheter. Helt plötsligt och oförklarligt blev det uppdaterat. Nu verkar det vara stiltje igen - trots att jag skriver varenda dag. Det går inte att lita på Bloggportalen.

Sånger från nedre botten sa...

Först en irritationsinfarkt sen en förlorad signaturbild, var ska det här sluta?