Twingly statistik

fredag 20 juli 2007

Närkontakt med Stockholms djurvärd

Min vän PF, som har godheten att inhysa mig under mitt Stockholmsbesök, bor naturnära i markplanet med egen uteplats och en grönskande äng att titta ut över (men med tuben på gångavstånd).
Det innebär också att man får en del närkontakt med djurvärlden i huvudstan.
Nyss när jag duschat trillade en stor tvestjärt ut ur handduken jag torkade mig med. Tvestjärtar kan ju te sig lite äckliga, men någon enstaka så där är ingen fara för min del, det är värre när det kryllar av dem.
Den här åkte raskt ner i avloppet.
Det går ju rykten om tvestjärtar och om hur de kryper in i öronen på folk. Jag vet inte om det har något med sanningen att göra, men deras engelska namn är ju earwig.
Mördarsniglar finns det här också, de kryper omkring överallt (utomhus) och lämnar sina slemmiga spår.
Nu har ju en känd krögare lanserat sniglarna som käk, men jag vete f-n.
De verkar inte aptitligare än tvestjärtar eller daggmask.

Jah Hollis

Inga kommentarer: