Twingly statistik

tisdag 17 juli 2007

Varför "fukkar jag upp" hela tiden?

Jag gillar ju inte att blanda engelska och svenska i mina skriverier, men här måste jag på något vis anknyta till denna låt (som jag använt förr). Jag är på väg till Kungliga Hufvudstaden för en kort visit hos min gode vän PF.
Lagom till avfärden har jag lyckats sabba mitt bankkort, så att jag inte kan ta ut några respengar. Så har min jobbmobil pajat, och jag har fått en ny med en manual tjock som en bibel till. Jag lär inte sätta mig in i hur mobilen funkar på resan upp (och tror inte jag kan ladda batteriet).
Men Steely Dan väntar på att få spela för oss på Stockholms jazzfestival, och ser jag bara till att ha tågbiljetter och konsertbiljetter med mig, ska det väl ordna sig på något vis.
Och så har jag ju inte tid att sitta här och blogga, jag måste ner till stationen. Och förhoppningsvis hinna växla några eurosedlar som ligger här och skräpar, så jag kan få något att äta på vägen.
Varför "fukkar jag upp" hela tiden?
Nåja, bara jag sitter på tåget ska jag förhoppningsvis kunna slappna av.

Jah Hollis


3 kommentarer:

Anonym sa...

du e ute o cyklar ang. din kommentar hos mig!

Mvh

www.stureplantelevision.se -nätets sämsta blogg!

Sånger från nedre botten sa...

Taskig tajming (svengelska för exempelvis när något sker)! Säger som förra gången du skulle ta dig upp här i livet; det hade varit kul att ta en bärs. Men det får ske en annan gång. Ha det gott på jassåblos.

Jah Hollis sa...

S: På vilket vis är jag ute och cyklar? Man får inte sno bilder från en fotograf som har copyright på den. Jag kan visa Stig-Åke din stöld, så kommer det en räkning på ett par tusen spänn.

SFNB: Någon gång ska det väl bli av. Snart ska jag blogga till lite om kvällen på Skeppsholmen. Den var på gott och ont kan man sammanfatta den.