Twingly statistik

lördag 7 juli 2007

Syndafloden är över, dags att gå till aktion

Det tycks som om syndafloden som drabbat oss så hårt här i södra Sverige och Danmark är över, i alla fall för tillfället. Nu är det betydligt ljusare ute och man får hoppas att vattnet sjunkit undan.
För nu ska jag ta M:s bil som står på min egna parkeringsruta här utanför (hoppas jag i alla fall om ingen snott den under natten - bilen alltså, inte parkeringsrutan) och se till att få något vettigt gjort. Då vill det till att vägarna håller och inte är översvämmade.
Första stopp ska bil återvinningsstationen Sjölunda där min gamla, sedan länge pajade, tv ska gå in i den sista vilan tillsammans med diverse annat skräp. Alla kassarna med tidningar som står här och var i källarförråd och i lägenheten ska väck med.
Jodå, jag tror på det där med återvinning, men det är ju lite paradoxalt att den tron blir lättare att omsätta i praktiken om man har en bil.
Däremot är jag betydligt med skeptisk till Live Earth-galan (tack för tipset) och dess möjligheter att göra världen bättre.
Glöm inte vad Al Gores fru Tipper en gång sysslade med.
Not so very rock´n´roll mister ex-vice president!

Jah Hollis

Inga kommentarer: