Twingly statistik

söndag 1 juli 2007

Jag hittade en oöppnad julklapp...


Nu har jag fått det slutgiltiga beviset på att jag måste ta tag i uppröjningen i lägenheten. I går gick jag igenom en av de högar med tidningar och papper och annat som ligger på golvet.
Där fanns givetvis diverse musikmagasin från det senaste halvåret, gamla tidningar från Londonresan med mera. Och längst ner i botten låg ta mig tusan en oöppnad julklapp från julen 2006.
Det var den där obligatoriska julklappen man får på jobbet varje år. Den hade jag burit hem och sedan hade den hamnat i den där högen och blivit liggande ett drygt halvår.
Det var inte så spännande att öppna den (om än lite exotiskt så där mitt i sommaren), eftersom jag faktiskt visste vad som var i den.
En bok om svensk maltwhisky, påminde mest om en reklambok för Mackmyra. Deras whisky testade jag för övrigt på whiskymässan i Malmö i höstas och höll därmed på att ta död på smaklökarna och den övriga upplevelsen av dagen.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med hushållsnära tjänster kanske skulle vara något för dig!!
Tänk att få en liten tant som kommer hem och röjer upp i det som du själv beskriver som kaos, låter inte det lockande? Fast risken är väl att du inte hittar någonting sedan.
Maken har en snickarbod, där det ser ut som om en cyklon gått fram, men han vet exakt var varje pryl finns och avvisar varje propå om städning med en fnysning.
Hälsningar från ett ganska gråmulet Gotland./Ingrid

Ankan sa...

Har den där boken också. Fick den i julklapp senast. Och som du säger, den är väldigt pro-Mackmyra. En whisky, som bekant, som inte ens är färdig än.

Anonym sa...

God Jul(i)

Jah Hollis sa...

Ingrid: Det är frestande, men jag har nog vissa likheter med din make i det fallet.

A: Ja, den Mackyravarianten jag smakade på whiskymässan var rena råspriten. Men dom förvarnade faktiskt när jag provade.

CJ: Tack!
Det får mig osökt att tänka på en gammal BC-strip (en.wikipedia.org/wiki/B.C._(comic):
The Fat Broad säger:
"Oh I have been putting on a lot of weight lately. These holidays are killing me!"
The Cute Chick svarar:
"Holidays, what holidays?"
Varvid The Fat Broad svingar en bägare öl och utbrister:
"Happy Wednesday!"