Twingly statistik

lördag 28 juli 2007

Nej, Foppa är inte sur på toffelkopiorna

De inte allför vackra Crocsen, Foppatofflorna, håller debatten i gång i sommartorkan. Dels är det för-eller-emot-debatten, dels är det diskussionen om de billiga kopiorna.
Själv skulle jag aldrig sätta på mig ett par sådana saker på fötterna, hur bekväma de än sägs vara. Därtill är jag alltför fåfäng, och jag är heller inte förtjust i statisk elektricitet.
Men jag tänker inte ropa på förbud eller smakpolis eller liknande.
Smaken är, och förblir, som baken.
Dock verkar det som om både Expressen och DN har förvrängt vad Peter "Foppa" Forsberg själv har sagt (eller snarare inte sagt) om kopiorna av skorna han importerar och säljer för att bli ännu rikare.
Eller så läser man väl inte vad man skrivit när man sätter rubriker i de här båda tidningarna. DN, som tagit nyheten från Expressen, skriver att Foppa är sur på toffelkopior. Expressen skrev själva att Foppa rasar mot kopiorna.
Fakta:
• Foppa har personligen inte uttalat sig i någon av de båda tidningarna, utan det är hans farsa som fört vidare vad Foppa ska ha sagt.
• Farsan ska ha sagt: Peter bryr sig inte om att det säljs kopior. Det han vänder sig mot är att hans namn används i falsk marknadsföring.
Alltså: Foppa är inte alls sur på toffelkopiorna.
Expressen och DN ljuger.
Men det är ju ingen nyhet.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och ändå är DN en av de mer seriösa tidningarna... Säger väl en del om mediaklimatet och de övriga tidningarna inte sant?

Jah Hollis sa...

Jag tror det handlar om hafs och slarv på DN.
Man har rewritat en "nyhet" från Expressen och satt en rubrik utan att kolla vad det egentligen står i texten. Man får hoppas det inte händer alltför ofta.

linlasj sa...

Sommarvikarie på DN, det är enda rimliga förklaringen...

Jah Hollis sa...

Nu ska vi inte vara stygga mot alla hårt arbetande sommarvikarier. :-)