Twingly statistik

söndag 30 mars 2008

Nu drar fotbollsallsvenskan igång igen

Som jag skriver detta är det mindre än en halvtimme till avspark i den inledande matchen i årets fotbollsallsvenska, den mellan återvändarna IFK Norrköping och Djurgården.
Matchen är utsåld och det verkar som om till och med vädret visar upp sig från en bättre sida lagom till allsvenskans premiär.
Lite senare är det dags för de som verkar vara årets guldfavoriter, Kalmar FF, att bekänna färg. Jag har en känsla av att det kan bli en rätt tuff premiär borta mot AIK.
Låt oss bara hoppas att det inte blir fotbollshuliganerna som får uppmärksamheten i media i år, utan att det kommer att handla om spelet, kampen på planerna i stället.
Här i Skåne börjar inte allsvenskan förrän i morgon, måndag, då Malmö FF tar emot svenska mästarna IFK Göteborg på Malmö stadion. Tyvärr kan jag själv inte vara på plats vid premiären eftersom jag jobbar måndag kväll.
Men jag förutsätter att det blir, åtminstone så gott som, fullsatt och att MFF sätter Blåvitt på plats.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, maken har minsann suttit och sett fotboll idag. Efter första DIF:s första mål vill han inte se mer för han håller på Norrköping. Men han blev kvar framför TV:n i alla fall.
Blåsigt som bara den har vi haft här på ön idag, men varmt, 11 gr. Man är sååå tacksam!

Jah Hollis sa...

Ja, det är kul att Norrköping är tillbaka där de hör hemma. Och det kommer nog segrar så småningom också.

Bengavoice sa...

Synd att du inte kan vara med på Stadion i morgon. Jag lovar att hälsa di blåe från dig. Det blir ett riktigt elddop att möta mästarna i premiären. Det känns lite ruskigt, men jag är ju en obotlig optimist...

Jah Hollis sa...

Tyvärr är ju måndagarna vikta för annat för min del. Men jag kommer att hålla mig underrättad om hur det går. Och jag är också optimist...i alla fall inför detta möte.