Twingly statistik

tisdag 18 mars 2008

Allting är vitt, vitt, vitt...

Det ryktades på jobbet i kväll att Malmö begravts i en snöstorm och att vägen dit från Ystad frusit till is halare än ett oljeindränkt marmorgolv. Så det var med en viss bävan jag satte mig i bilen och åkte hemåt efter jobbet i natt.
I Ystad låg det endast smärre fläckar med pudersnö och det yrde en och annan flinga i den hårda blåsten. Men när jag närmade mig Skurup (det är alltid i Skurup vädret börjar avvika) tätnade snöandet och det var betydligt mer av den vita varan kvar på vägen.
Men det blev aldrig någon riktig match att ta sig hem, och det är jag glad för.
För jag såg tidigare hur jag med en obefintlig snöspade skulle få gräva mig in på min parkeringsplats. Men även om det märktes att det kommit en hel del nederbörd här så var det i stort fritt fram hela vägen.
Vitt är det nu också (eller blir snart) på alla de 312 balkongerna i den bostadsrättsförening i Malmö där en hyresgäst råkade avvika från mönstret och sätta upp blåa gardiner när alla, säger a-l-l-a, andra hade benvita.
Ja vad säger man?
Es muss ordnung sein, eller vad det heter på tyska.
Det kunde ju ha blivit en sevärdhet annars.
Att gå och kolla på de blå gardinerna.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, sicken rebell, balkongmannen..
/Gina

Jah Hollis sa...

Han blev det väl lite ofrivilligt.
En "Rebel without a cause", som typiskt nog fick vika sig för majoriteten.