Twingly statistik

måndag 17 mars 2008

Orättvist, allt är så orättvist...

Det börjar bli lite tjatigt med de här skriverierna om unga tjejer som skaffat sig en stadig inkomst via sitt bloggande. Jag fattar inte riktigt vad grejen är.
Vi lever väl i en kapitalistisk demokrati och var och en har väl rätt att göra pengar på vad f-n man vill, bara man håller sig innanför lagens råmärken och betalar sin skatt (att det finns en massa som gör vare sig det ena eller det andra men tjänar gott om pengar är ju en annan sak).
Och vi får väl hoppas att de här flickorna har ekonomiska rådgivare som ser till att de betalar sin skatt så att de inte får skattmasen efter sig.
Jag misstänker att det som gnager inne i skallarna på en hel del av de som kritiserar de här bloggartjejerna är en känsla av orättvisa: Varför är det så många som läser de här värdelösa modebloggarna när så få vill läsa mina kvalitetsinlägg och visa sanningar?
Men för den som inte fattat det än kan jag tala om en sak jag har lärt mig: Livet är inte rättvist. ;-)
På alla områden finns det folk som tjänar pengar på det som betraktas som skräp medan de som står för kvaliteten får hålla till i skuggan.
Det finns förvisso dom som funnit formeln för att förena kvalitet med kommersiell framgång, men det är inte så enkelt att finna den.
Men hallå.
Vem klagade på att den tonårige Björn Borg blev rik på att spela tennis eller att Anja Pärson nog drar in en hacka på sin utförsåkning? Eller att Robyn och Amy Diamond kan skaffa sig en pensionsförsäkring via musiken?
Alltså, vill ni konkurrera med dom här bloggtjejerna, ja då får ni göra det på deras spelplan, eller hitta på något folk tycker är intressantare.
För övrigt kommer dom inte att vara unga för evigt och det står nog redan många redo som kommer att ta första bästa chans att peta undan dom från toppen.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Upp med hakan. Om du tar bort din svarta bakgrund och lägger in lite mer bilder och skriver kortare texter så kan din blogg också bli välbesökt, för du skriver ju bra!

Anonym sa...

Ser att Bloggportalen klassar Blondinbella AB:s blogg som en privatblogg - vadfalls! Detta måste väl ändå vara typexempel på en proffsblogg...

Jah Hollis sa...

JH: Jag är inte det minsta bekymrad (det är mer i andras kommentarer till detta fenomen jag tycker mig ha hittat lite av den där berömda avundssjukan).
Men tack för berömmet.
En svart bakgrund gör att det ljusa i livet strålar desto mer. ;-)

Gubben: Helt riktigt. Rena definitionen av en proffsblogg.