Twingly statistik

söndag 9 mars 2008

Ja, vem ska sätta stopp för vansinnet?


Det blev 46 kronor i vinst på veckans lottorader. Hurra, hurra, hurra!
Det blir att bita ihop och bege sig till jobbet i morgon igen.
Jag hittade en bra video på Yoytube, och jag känner att jag måste koppla ihop den med något aktuellt.
Och när man, som Bob Dylan, sjunger en låt som heter Licence to kill, är det inga problem att hitta ett ämne som ligger i tiden. Jag menar, går det en endaste dag utan att man får läsa om folk som tar livet av varandra på löpande band?
Och medan vi snackar och diskuterar om vem som har rätt och fel så bara fortsätter vansinnet. Och det här vansinnet tar sig så många former så att man undrar vad f-n som ska hända med världen.
Passa i alla fall på att njut av en Dylan i fin form, och ett band som inte går av för hackor: Mark Knopfler, Mick Taylor, Sly & Robbie och Alan Clark.
Jag skulle gett en slant för att ha fått sitta med i den studion!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Thomas O. sa...

Här har du en till. Jag ser detta som ännu ett bevis på att Bob Dylan är nr 1.

Thomas O. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sånger från nedre botten sa...

Licence to Kill håller jag för en av broder Bobs finare sånger.

Anonym sa...

Jah, du är fenomenal på att hitta bra Youtubefilmer. Ärligt talat, inte tänker man mest på antikrig när man hör den här? Man tänker mest på att Dylan är så bäst, så suverän på att syntesa musik med lyrik, suverän på att hitta spelarkompisar. Min idol. Dylan, alltså. Inte du. Du är mer halv-idol ...

Anonym sa...

Ja, man kan undra vad det är som händer. Respekten för människoliv är tydligen inte särskilt stor i vissa kretsar.

Grattis till vinsten, även om den inte var så stor och ha en bra arbetsvecka!

/Ingrid