Twingly statistik

lördag 15 mars 2008

Skönt att gå ut när alla ser på schlagern

Jag har aldrig hyst, och hyser inte nu, några som helst planer på att titta på finalen i Melodifestivalen i kväll. Och som jag sagt förr, så beror det inte på någon snobbism, det är bara så att schlagermusik inte intresserar mig.
Gillar ni schlager, eller hur det nu ska kategoriseras och därtill att man tävlar i musik, ja då har ni ju en underbar kväll framför er. Däremot verkar det som om deltagarna i själva tävlingen (de som ska framföra de tävlande melodierna, för det är ju faktiskt själva låtarna som tävlar mot varandra) inte kommer att ha lika kul.
Charlotte Perrelli, som med sin låt tydligen är favorit, har tydligen skräcktankar inför kvällens final. Alexander Bard har visst psykopater efter sig och för den som ska representera Sverige i Belgrad väntar av allt att döma ett helvete.
Så må bästa låt vinna i afton.
Själv tar jag mig en tur ut på krogen, det bör vara lugnt där fram till om några timmar då spektaklet är över.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Har farbror lite ont i knoppen idag eftersom att han inte har skrivit en enda rad än? Själv har jag skrivit en kort nekrolog över Mickey Dread som dog igår. Och nu ska jag ut och spela fotboll.

Jah Hollis sa...

Faktiskt inte.
Jag tog mig för en gångs skull ut när det var strålade vårväder och fick en del utlovade åtaganden avklarade.
Men jag har lämnat en kommentar hos dig.