Twingly statistik

torsdag 20 mars 2008

Stockholm är Stockholm, det är logik...

Om vi tittar in på Aftonbladets webbsajt får vi veta att "Måns och Marie är ett par".
Låter lite som Löjliga familjerna.
Om Måns och Marie hade varit en trio hade man kanske börjat undra.
Är det någon mer än jag som kräks över denna fjantiga kändisfixering som förpestar tillvaron var man än befinner sig?
Är det en gemensam livsluft dom har, medelmåttiga artister och medelmåttiga journalister? En sorts parasitisk mollusktillvaro där man håller liv i varandra.
Jag borde inte hetsa upp mig över detta, jag borde gå och lägga mig.
I morgon ska jag träffa mitt gudbarn och hennes föräldrar.
Verkliga människor till skillnad från dessa rampljuskåta, störda kändisar och deras svans.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag kräks inte, jag unviker att läsa om eländet - vilket faktiskt fungerar över förväntan - och svarar således oftast "vem?" när nån börjar prata om nån så kallad kändis.

Glad påsk på dig så läses vi på andra sidan!

Anonym sa...

Fint skrivet Jah. Verkliga människor, det är väl ett fint uttryck. Sorgligt att det ska behövas men det är skillnad på folk och folk.

Kan du förklara en sak för mig som jag inte fattar. Varför syns inte min URL fastän jag alltid skriver in den när jag kommenterar i Blogger-bloggar. Det är rätt störigt. Jag har varit inne på Bloggers hemsida men de hänvisar bara till sina FAQ och där finns ine min med (tror jag, där var sådär en 1000 frågor). Man ska ju kunna skriva i sitt namn och få den blånad så folk ser att då ska gå till, just det, JAHAJA. Glad påsk förresten!

Jah Hollis sa...

Sfnb: Jag hade kommit hem från jobbet i natt och kollade väl (efter att ha avnjutit en öl) bloggportalen och fann att detta talanglösa par var dagens samtalsobjekt. Därav ett mindre utbrott på min blogg.
Glad påsk själv och god fortsättning därefter!

Eva: Jag är dåligt insatt i länkandets mysterier, men som du ser så får Sånger här ovan sin adress som en länk. Kanske måste man registrera sig hos Blogger (alltså ett Googlekonto) för att det ska fungera. Det finns ju också diverse valmöjligheter under "Välj en identitet" under kommentarsrutan här.
Jag återkommer om jag kommer på svaret, men detta är allt jag kan bidra med nu.
Ha en glad påsk!

Eva Nygren sa...

Nu använder jag dig att testa på. Ursäkta!

Anonym sa...

Är det något som jag totalt struntar i så är det sånt här kändisfjanteri. Det finns väl inget ointressantare!!

Glad Påsk!
(Det var ett väldigt charmigt påskkort du fått)