Twingly statistik

onsdag 15 augusti 2007

En lyckad utflykt "Around the Sound"

Gudbarnets och min utflykt Öresund runt (Around the Sound som man på Skånetrafiken så vitsigt översatt denna resa till engelska) blev precis så lyckad som vi båda hade hoppats.
Och ändå blev det väl inte riktigt som vi hade tänkt oss.
Men det är väl en del av charmen med en sådan tur. Vi råkade bland annat ut för ett tågstopp på sträckan Helsingör-Klampenborg, men det redde ut sig på allra bästa sätt.
Dock hinner man inte med alla attraktioner som finns runt Sundet på en enda dag, även om vi var ute exakt i tolv timmar.
Det fick bli Danmarks akvarium, som verkligen kan rekommenderas även om det inte är någon jätteanläggning (eller faktiskt kanske just därför).
För barn som bara sett fisk som fiskpinnar, eller på tv, måste det vara fantastiskt att se levande fiskar i alla färger och former simma omkring.
Gudbarnet hann också med att doppa tån i Öresund och konstatera att "det var svinkallt".
Sedan blev det, av praktiska skäl, Tivoli i stället för Bakken. Men till detta återkommer jag i ett kommande inlägg.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Ursäkta, men jag hoppas verkligen inte att ambitionen var att hinna med alla attraktionerna på resan. Själv blir jag så där löjligt nöjd efter Louisianabesökets obligatoriska avslutning bestående av en macka och en bärs till Danmarks bästa utsikt att jag helst av allt skulle ta helikopter hem till sängen efteråt. Inte ens i mina vildaste fantasier skulle jag kunna tänka mig att göra nåt mer då.

Jah Hollis sa...

Nej, ambitionen var att välja ut det som passade barnet bäst. Hon har varit på Louisiana förut och hon valde bort det nu.
Så även om jag kan hålla med om ditt omdöme om Louisianas utsikt så sparde vi den till ett annat tillfälle.