Twingly statistik

fredag 17 augusti 2007

Lucinda Williams till Köpenhamn i oktober

Det ser ut att bli en fin musikhöst i Malmö-
Köpenhamns-
området, det har jag ju
redan konstaterat. Men musikarrangörerna fyller hela tiden på sina program och varje vecka droppar det fortfarande in mycket intressanta namn.
Vega meddelar i sitt senaste nyhetsbrev att Lucinda Williams är klar för en konsert på detta eminenta musikställe den 28 oktober. Och det är en dag då jag enligt mitt arbetsschema ska vara ledig, visserligen en söndag, men ändå.
Vega har mer nytt på programmet och man har redan bestämt att flytta Manu Chaos konsert från själva Vega till KB-hallen för publiktryckets skull.
Det är nu klart att Manu Chao även förärar Malmö ett besök. Det är KB som arrangerar, men hemmaarenen förväntas bli för liten, så konserten äger rum i lite trista Baltiska Hallen den 16 oktober.

Jah Hollis

PS. Det är inte Lucinda Williams på bilden, utan ett självporträtt av en liten flicka (dotter till en arbetskamrat) som fått sitt namn efter sångerskan i fråga. Bilden är så fin och jag har bara väntat på rätt tillfälle att få använda den. DS.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis kommit hem från jobb, hällt upp ett glas rött och ska surfa runt i cyberrymden och vad ser jag? Dotterns teckning svävar runt i den digitala verkligheten! Härligt att se. Tyvärr missar jag nog "orginalet" den 28 okt. eftersom vi väntar tillökning runt det datumet. Om det blir en pojke får han nog heta William;-) Eller blir det för mycket med Lucinda o William...?

Jah Hollis sa...

Visst, jag har väntat på det rätta tillfället att använda teckningen jag fotat av. Och så kom det som serverat på ett fat.
Kalla killen (om det blir en sådan) för Willie (William) efter Willie Nelson, eller Willie Nile.
En tjej till borde väl få heta Emmylou.

Anonym sa...

Lucindas smeknamn är faktiskt Lou.. efter EmmyLou...

Sånger från nedre botten sa...

Eller varför inte Lucifer William ...?