Twingly statistik

söndag 7 januari 2007

Är Bildt höjd över alla misstankar?

Utan att ha sett TV4:s omskrivna intervju med Carl Bildt om hans affärer med aktieoptioner i Vostok Nafta, kan jag tänka mig hur det lät.
Carl Bildt har finslipat sin gamla arroganta stil (Göran Persson kommer inte ens i närheten där) på ett sätt som om han anser sig vara lite förmer, en politisk ålderman som varit med om ett och annat.
Då ska inte någon komma och ifrågasätta vad han håller på med för affärer.

Det dristade sig Ulrica Messing tydligen till, varvid utrikesministern kommenterade detta med ett typiskt Bildt-uttalande: ”Det där är rätt otillbörligt trams”, beskrev han Messings uttalanden i saken.
Vi har haft ett uppmärksammat användade av uttrycket ”trams” i svensk politik tidigare. Då var det gamle Carl Lidbom som tyckte att Bildts polare Anders Björck ställde tramsiga, kanske rent av otillbörliga(?), frågor.
Björck krävde då att Lidbom skulle ”veta hut”.
Kanske skulle någon säga till Bildt att veta hut och i stället tala om för oss varför det är så viktigt att han ska kunna pytsa undan fem miljoner, en summa en stor del av den svenska befolkningen aldrig någonsin kommer att kunna dra ihop.
Usch nej! Varje gång jag hör Bildt förklara något påminner han om titeln på en gammal film. Inga övriga jämförelser med berättelsen i filmen.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp Hollis, jobbet som pressagent kommer bli ditt. Snart är det väl dags för a-kasseskiten för mig som frilans och den är ju numera bara som ett skämt. Elaka elaka borgarna. Dina ord värmde! Jah Hollis är min första blogg. Nu kan jag försöka, om inte hålla jämna steg med 12-åriga dottern så åtminstone hinna ifatt lite där hon svävar runt på nätet.

Jah Hollis sa...

Jag menade verkligen vad jag skrev. Men jag förstår ju att det inte är lätt att hålla jobbet igång med dom förutsättningar vi nu får. Nej, våran regering skulle som ett test få leva på a-kassa några månader så får dom se hur kul det är. Jag har ett bra inlägg på gång om arbete och varför man ska arbeta. Det kan bli bra när jag fått tänka igenom det lite. Håll dig uppkopplade till Jah Hollis. Eller starta en egen blogg!