Twingly statistik

lördag 13 januari 2007

Vad hade Frank Zappa gjort i dag?

Jag är väl inte den förste att påpeka att Youtube är en guldgruva för den som gillar mer eller mindre obskyr musik. Jag hittade nyss denna Saturday Night Live-inspelning med Frank Zappa, för en gångs skull utan sin gitarr.
Den mannen hade det mesta: han var en lysande musiker och framförallt gitarrist och han hade, som han bevisar här, humor. Jag kan inte påminna mig någon som lyckats axla hans mantel.
Frank Zappa var ett original i ordets bästa bemärkelse, och man kan bara undra vad han hade gjort i dagens läge, 67 år gammal och med George W Bush i Vita huset. Jag önskar jag hade fått veta det.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

zappa var bäst! har du sett den nya freak out-plattan? en dubbel-cd version PLUS en box med 4 cd. jag har båda två...

Jah Hollis sa...

Freak Out! Är utan tvekan en av alla tiders bästa skivor, alla kategorier. Tänk att det är över 40 år sedan den kom ut. Det var en upplevelse första gången man hörde Who are the Brain Police?!