Twingly statistik

måndag 22 januari 2007

Sorteras inlägg på intressant.se bort?

Ja, då var vi där igen. I natt, mellan söndag och måndag, skrev jag ett (kanske inte speciellt intressant) inlägg på min blogg och pingade ut på nyligen.se och intressant.se.
På nyligen dök mitt namn upp direkt, som det brukar, men på intressant fick jag svaret att det var mottaget och sedan dök det aldrig upp.
När jag kollade i dag på förmiddagen hade det fortfarande inte visat sig. Så jag försökte igen, men ännu efter snart en timme syns det inte fastän andra inlägg som lagts in senare dyker upp.
Finns det kanske några andra bloggportaler där det är bättre att lägga ut sina inlägg, som man vet fungerar? Det här är andra gången på ett par månader som jag råkar ut för att mina inlägg bara försvinner, trots att jag lagt ut dem enligt alla konstens regler.
Men kanske sitter det någon liten censuransvarig där på linjen någonstans och plockar bort det som inte passar.
För övrigt verkar andra bloggare få in hur många inlägg som helst på raken. Det känns lite surt.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Tobias Struck sa...

Öh... Vi talar inte om detta. Öh... Det är inte hälsosamt. Ring mig på den hemliga linjen.

Skämt åsido så tror jag att det gallras och favoriseras rätt flitigt på intressant.se Men det är ju inte olagligt. Johan gör ett stort arbete - och även om jag själv aldrig har kommit in i intressant-kategorin, så accepterar jag spelets regler: Han är kung i sin värld. Ingen skada skedd med demokratin. Litet bittert bara...

Men tips om liberala/höger-portaler tas tacksamt emot!

Per Welander sa...

Råkade ut för samma sak natten mellan söndag-måndag. Sena inlägg verkar tappas vilket är ett problem om man befinner sig i länder med tidsskillnad.

Danne Nordling sa...

Man kan också "försvinna" genom feldatering om man använder Blogger.

Om man sparade ett utkast för flera dagar sedan kan det hända att detta datum hamnar hos 'intressant' trots att man ändrade datum och tidpunkt när man laddade upp posten. Då finns man på 'intressant' som om man skrev posten för länge sedan och ingen ser den.
/DNg

Jah Hollis sa...

Tack för kommentarer och tips!
Det uppskattas verkligen.