Twingly statistik

lördag 27 januari 2007

Kan man tänka på ingenting alls?

Jag har precis kommit hem från jobbet och hade väl tänkt sätta mig och filosofera över en öl. Det i sin tur skulle ge inspiration till (minst) ett storartat blogginlägg – trodde jag.
Nu visar det sig att jag, otroligt nog, inte alls är sugen på öl. Jag är så trött att jag bara längtar efter att få lägga mig ner i bingen och somna.
Ändå vill jag ha ut något på bloggen; att blogga är ju att leva. Men det är helt tomt i skallen och jag undrar då: kan man tänka på ingenting, ingenting alls (i vaket tillstånd)?
Det är en av de där eviga frågorna: redan i mycket unga år hade jag kamrater som undrade vad som skulle finnas i stället ”om inte månen och stjärnorna och jorden fanns”.
För några dagar sedan frågade mitt dygt tioåriga gudbarn mig om vad som händer när man dör, om man hamnar någonstans och i så fall var. Jag kunde naturligtvis inte ge något tillfredsställande svar.
Någon som vet?

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man är alltid sugen på öl! Hur kunde du låta bli? Det verkade ju vara kvalitetsbärka också?!

Jah Hollis sa...

Jag blev, som sagt, mycket förvånad själv! Det har väl nästan aldrig hänt förr.