Twingly statistik

fredag 26 januari 2007

I wish I was in New Orleans

Så var det han sjöng min gamle vän, Tom Waits. Och jag önskar jag vore där i början av maj. För jag fick just brev från mina gamla vänner Steely Dan som berättade att de ska spela där i början av den månaden.
Och när man känner sig utsketen och det är svinkallt ute, ja då är Steely Dans inbjudan mycket lockande.
Just nu känner jag bara en sur halsbränna som dykt upp efter en stressig arbetskväll. Men på tv börjar en svensk film som tydligen anses lämplig att visa (i Femman dessutom) med start strax efter ett på natten. Blå måndag heter den.
En svensk film som börjar på det där tafatta, icke trovärdiga sättet som svenska filmer så ofta gör nuförtiden. Nej när man ser den känns det riktigt lockande att ge sig ut i vinternatten och få lite frisk luft medan man cyklar hem. Halsbränna eller ej.

Jah Hollis

Inga kommentarer: