Twingly statistik

söndag 14 januari 2007

Jag måste ge mig ut i stormen

Klockan har passerat 10.15 söndag förmiddag och nu blåser det rejält ute. Gudruns lillasyster har kommit in även över våra trakter. Tydligen varnar man folk för att ge sig ut, men jag kan se bussar och bilar på vägarna och gatorna och en och annan människa som går lugnt på trottoarerna.
Och snart måste jag själv ge mig ut för att ta mig till jobbet. Än finns det inga rapporter om att de lokala tågen ställts in, och jag har ju sett länsbussar dra förbi här, så det är förhoppningsvis OK.
Men det rasslar och sliter och drar i balkongen. Ett lite skrämmande ljud.
Det som oroar mig mest när det är sådant här väder är att man ska få något som blåst ner från något tak eller liknande i skallen. Eller att något ska blåsa in i ett fönster till mitt hem.
Skönt mitt i alltihop är ändå att det inte regnar.

Jah Hollis

Inga kommentarer: