Twingly statistik

måndag 8 januari 2007

Hjälp mig identifiera låten!

Jag var ute ett par ärenden på stan innan det börjar bli dags att packa och åka till jobbet. Det kändes så påtagligt att man är tillbaka i vardagen nu, slut på helger och fest och extra ledigheter. Människorna är ute i andra ärenden nu.
Och i alla fall här i södern gör vädret sitt till: gråmulet, blåsigt och isande duggregn.
I sådana lägen kan man faktiskt längta efter en fin vinterdag; är det någon som minns sådana?
Jag var i alla fall inne på Hemköp för att inhandla ett födelsedagskort. När jag stod i kassan för att betala hörde jag en sång i den eviga butiksmusiken som skiljde sig från bruset.
Jag kände så väl igen den, men hann inte höra tillräckligt mycket för att kunna identifiera den.
Sångaren, en man med sorgsen, lite ruffig stämma, sjunger något om ”wire”, ”coming through the wire”, ”on the wire”, eller något sådant. Det är en mycket långsam, lite småsorgsen låt. Och jag kan inte få den ur skallen!
Nu när jag stod i duschen fick jag för mig att det skulle kunna vara Peter Gabriel. Men jag är osäker på vilken låt det i så fall skulle vara.
Finns det någon därute som kan hjälpa mig att identifiera vilken låt det är?

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört en låt med Johnny Cash
som heter Bird on i wire.
Stina Nordenstam har oxså spelat in en låt med samma titel.

Anonym sa...

Christer Sjögren har gjort många fina bitar. Det måste vara honom du far efter./Hermansson